زندگانی امیرالمومنین علی (ع)

 

 

یکی از دختران علی (ع) موقتا گردنبندی برای چند ساعت جهت شرکت در یک مهمانی عید قربان از عبدالله مسوول بیت المال مسلمانان به امانت گرفته بود پس از خاتمه مهمانی که مهمانان به منزل خود رفتند علی (ع) دختر خود را دید که گردنبند مروارید بیت المال در گردن اوست فی الفور بانگ زد این گردنبند را از کجا به دست آورده ای ؟ دخترک با ترس و لرز فراوان عرض کرد از ابن ابی رافع برای چند ساعت به عاریه گرفته ام .  

عبدالله گوید امیرالمومنین (ع) مرا خواست و فرمود ای پس ابی رافع در مال مسلمین خیانت می‌کنی ؟ عرض کردم پناه بر خدا اگر من به مسلمین خیانت کنم! فرمود چگونه گردنبندی را که در بیت المال بود بدون اجازه من و رضایت مسلمین به دختر من عاریه دادی ؟ عرض کردم یا امیرالمومنین او دختر شماست و آن را از من به امانت خواست که پس بدهد  و من خود ضامن آن گردنبند هستم که آن را به محل خود باز گردانم فرمود همین امروز آن را به محلش برگردان و مبادا برای بار دیگر چنین کاری مرتکب شوی که گرفتار عقوبت من خواهی شد و اگر او گردنبند را به عاریه نگرفته بود اولین زن هاشمیه بود که دستش را می‌بریدم دخترش وقتی این سخن را شنید عرض کرد یا امیرالمومنین من دختر تو هستم چه کسی برای استفاده از آن از من سزاوارتر است ؟ حضرت فرمود ای دختر علی بن ابیطالب هوای نفست تو را از راه حق بدر نبرد آیا تمام زنهای مهاجرین در عید چنین گردنبندی داشتند ؟ آنگاه گردنبند را از او گرفت و به محلش بازگردانید .  

  

 

 

نظرات 10 + ارسال نظر
مهرداد سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:04 ق.ظ http://love-ms.blogsky.com

سلام خوبه ادامه بده میخوای امارت بره بالا با من تبادل لینک کن آمارم خوبه----منو با نام ؛خفن ترین عکسها ؛لینکم کن بعد بیا تو نظرات وبلاگم به من خبر بدهخ تا لینکت کنم

دهکده رویا سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام
خوبی؟
امشبو خیلی برام دعا کن تو رو خدا...

سلام عزیزم محتاجیم به دعا تو هم برای من دعا کن گلم .

خانم خونه چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:58 ق.ظ http://souzan59.persianblog.ir

عزیزم شما لطف داری . من دوست شما هستم. هر چی فکر می کنم سوالی یادم نمیاد از طرف شما که بخوام جواب بدم. اگه سوالی دارین دوباره بپرسین به روی چشم جوابتون رو میدم.

نیلوفر چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:33 ب.ظ http://www.niloufar700.persianblog.ir

سلام دوست جون مهربونم
به خدا به یادت هستم. ترافیک کاری بالا. منم حالم بده و زیاد نمیتونم بیام فقط میام زود پیغام هایه دوستامو جواب میدمو میرم.
برای من دعا کن. خیلی التماس دعا دارم
من عاشق حضرت علی هستم. فکر کن جایی هستم که مجبورم از صبح تا شب بشینم و حرفهایه مزخرفی که به وجود عزیزش میگنو تحمل کنم. برام دعا کن...

سلام دوست جون جون جونی خودم

نخیرشم من بیشتر به یادت هستم تازشم ما خودمون محتاجیم به دعا

تو برا من دعا بفرما من هم برا شما دعا میفرمایم باچه


من هم از محبین علی هستم و لی چکنیم که تو این دنیا که پر شده از بی مهری تواین دنیا که کسی دیگه درک محبت رو نداره اونایی که حرف زیاد میزنن به حضور مقدش چه میفهمند . . .

اونا خوابند اونا غافل اند غافل . . .

بهارین شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:42 ب.ظ

سلام دوست خوبم
من دارم از بهارین کوچ می کنم اگر برات مقدوره من و لینک کن...
منم شما رو لینک کردم...
راستی این پست هم جالب بود...داستان آموزنده ای بود...
منتظرت هستم..
موفق باشی

نیلوفر شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:59 ب.ظ http://www.niloufar700.persianblog.ir

سلام دوست جون.
کجایی؟؟؟
منو دوست نداری دیگه؟؟؟

سلام عزیز مهربونم

من همین دورو برام

دوستت دارم فرااااااااااااااوووووووووووووووووون

نیلوفر یکشنبه 7 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:21 ق.ظ http://www.niloufar700.persianblog.ir

سلام
چرا آپ نمیکنی دوست جون؟؟
کامنت های ما رو هم تائید نمیکنی؟؟
قهری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
قهر دیگه چیه بابا جون من که تائید کردم گلم .
آپ هم میکنییییییییییییییییم دیگه شما امر بفرمائید

ای جان

نیلوفر یکشنبه 7 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ب.ظ http://www.niloufar700.persianblog.ir

خواهش میکنم. تو دوست جون خوبمیییی

ir2ads یکشنبه 7 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:56 ب.ظ http://www.ir2ads.com

سلام وبلاگ جالب و زیبایی داری ! راستی چرا نمی خوای چند تا فایل تبلیغاتی تو وبلاگت بزاری و به همین سادگی کسب درآمد کنی اگه واقعا دوست داری با راحت ترین کار پولدار بشی بیا وب سایت من ir2ads.com ،سمت راست صفحه یه قسمتی هستش که نوشته عضویت درنمایش دهندگان میری تو اون عضو می شی(یعنی تو اون سایت از سمت راست عضویت رو میزنی) بعدش کدهای تبلیغاتی رو بر میداری و اونو بزار تو قسمت تنظیمات وبلاگ"در بخش کدهای اختصاصی" بعدش هر کلیکی که به اون فایلهای تبلیغاتی میشه به صندوقت 20تومان اضافه میشه که در کل به حسابت واریز میشه.ما هر روز با درخواست شما تسویه می کنیم.
www.ir2ads.com
یادت باشه شانس فقط یه بار در خونه آدمو میزنه!!!

شادی سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:37 ب.ظ

دوستت دارم جمله ای که هر کسی لیاقتش را نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد